onsdag 13 januari 2010

Drömliv


Den här boken sprang jag på av en slump på Bokmässan i Göteborg i höstas. Eftersom jag gillar Kajsa Ingmarsson och blev förtjust över upplägget i boken på en gång så köpte jag boken (tyvärr utan att få den signerad).
Kajsa har skrivit den här boken tillsammans med Karin Nordlander och den handlar om hur man kan tänka för att bli så lycklig och nöjd som möjligt i livet. På baksidan av boken står det att boken erbjuder ett nytt förhållningssätt till livet och ger läsaren chansen att bli lycklig på riktigt.
Ett nytt förhållningssätt får man inte på en gång utan kräver mycket tankar och träning, men boken ger en hel del redskap och nya tankegångar. Det är en bok som jag nog kommer att gå tillbaka till och läsa något avsnitt då och då när jag tycker att det passar.

Betyg: 4

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Låter som en intressant bok. Jag får ta och lägga den på min läslista.

Boklusen sa...

Ja, den är intressant och som sagt en bok att gå tillbaka till.