lördag 3 april 2010

Dyngkåt och hur helig som helst


Jag är egentligen inte så förtjust i Mia Skäringers "komedier" på TV, däremot är jag väldigt förtjust i tv-serien Solsidan där Mia har en roll, så jag tänkte att jag skulle ge henne en chans genom att läsa boken "Dyngkåt och hur helig som helst".

Mia är väldigt självutlämnande i boken, på samma sätt som jag kan tänka mig att hon är i hennes föreställning. Ibland känns det seriöst och bra, ibland bara för mycket. Första delen av boken där hon skriver korta krönikor (ur tidningen Mama) är periodvis riktigt bra, andra delen av boken som är delar av hennes blogg är sämre. Konstigt att blanda krönikor och blogginlägg i samma bok. Det går liksom inte ihop riktigt tycker jag. Blogginläggen känns som utfyllnad.

Betyg: 2

3 kommentarer:

klok som en bok sa...

Har faktiskt inte läst någonting av henne, varken krönikor eller blogg men är lite nyfiken. Fast med en tvåa i betyg låter det som man ska låta den vara!?

Boklusen sa...

Men du kan ju tycka helt annorlunda! Jag kan sätta lite för låga betyg ibland jämfört med andra, så lita inte på mig!

klok som en bok sa...

Ja man tycker ju olika som väl är:-) Kanske ska testa den då...