måndag 12 april 2010

Inför bokbytet


Här kommer lite svar på frågor inför bokbytet till min hemliga bokvän!

*Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Åh, så svårt. Jag läser "vanlig" skönlitteratur, kriminalromaner, chick-lit och lite biografier. Jag tycker inte om overkliga eller övernaturliga händelser.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Jag har läst allt av Camilla Läckberg, Åsa Larsson, det mesta av de svenska "deckardrottningarna", Denise Rudberg och Rosamunde Pilcher.

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Jag läser på engelska, men ytterst sparsamt. Tycker mest om att läsa på svenska då jag har ett större flyt då.

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Jag lyssnar sällan på böcker, men kan göra det när jag är ute på resa. I såfall mp3-format.

* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Nej.

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Listor över vad jag läst de senaste åren finns på denna blogg.

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
UNDERHÅLLNING är det främsta, men bildning kan också vara ett val emellanåt.

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Science fiction eller när det handlar om övernaturlighet. Jag tycker inte heller om böcker som avspeglar verkligheten men på ett sånt sätt att jag mår dåligt som tex "Pojken som kallades Det".

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
I såfall Kerstin Ekman, men jag vet inte om hon är för svår för mig...

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Nej.

Återkommer med svar på fler frågor i morgon!!

Inga kommentarer: