tisdag 6 april 2010

Mirakel


Just nu håller jag på och läser en ganska tjock och mastig bok (som jag ska skriva om senare när jag är klar med den) men igår kände jag att jag behövde ett avbrott. Något mer lättsamt, enkelt, kärlek med happy end, så då tog jag Mirakel av Danielle Steel som låg oläst i bokhyllan. Ganska tunn och lättläst. Jag läste ut den på ett par timmar, varav under nästan en timme på motionscykeln läsande samtidigt som jag cyklade.

Mirakel var som alla andra böcker av Danielle Steel, bestående av rika, glamorösa, vackra människor som råkar ut för olika livsöden, men kärleken segrar till sist. Man vet vad man får, och det är en helt annan värld att förlora sig i en stund.

Betyg: 3

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Så perfekt... motion och läsning samtidigt. Då kanske det inte blir så tråkigt med motionen?

Ja, alltid lär man sig något nytt!

Boklusen sa...

Nej, man märker knappt hur mycket man cyklar. Inte helt fel:)!