tisdag 20 juli 2010

Baddaren


Inte för att jag hunnit läsa så mycket de senaste två veckorna, men boken Baddaren skriven av Emma Hamberg har jag läst. Jag har läst ett par böcker av henne tidigare och tyckt att de var sådär, men nu läste jag så mycket positivt om Baddaren och blev sugen att läsa även denna. Tyvärr blev jag besviken! Jag tycker att historien känns väldigt påhittad och samtidigt självklar och banal.

Baddaren handlar om Maja, en konstnär som bor på en ö tillsammans med sin man Pelle som också är konstnär. Maja kommer på att hon ska starta en simskola för vuxna under en slags lägerverksamhet där eleverna sover över på ön tillsammans med Maja och Pelle.

Jag tror att du kan bättre Emma!! Eller så får du satsa på dina kokböcker och ditt matintresse i stället!

Betyg: 2

2 kommentarer:

Lotta - hyllan sa...

Nämen åh, Baddaren var ju så bra! :-)

Boklusen sa...

Nej, jag förstår inte att vi kan tycka så olika om den. Kanske var jag i fel stämning?!