onsdag 22 september 2010

Bokfrågornas ABC del 14

I enligt O:s bokfrågor så är det dags för bokstaven N.

Det går inte riktigt att undvika Nobelpriset i litteratur den här veckan. Alla tycker någon om priset i fråga. Vad har du för relation till priset och pristagarna?
Jag tycker alltid att det är spännande att se vem som får nobelpriset, men blir besviken varje gång då det blir en för mig okänd författare. Sedan tänker jag att jag ska läsa denna okända författare, men det blir sällan av...

Vem är din nordiska favoritförfattare?
Jag har ingen favoritförfattare. Många favoriter kommer och går med tiden.

Vem är den senaste nykomling du läst?
En författare som är ganska ny, men ändå gett ut två böcker, är Kristina Ohlsson. Jag gillar hennes två böcker Askungar och Tusenskönor mycket.

Finns det någon författare du inte läst, men är nyfiken på?
Som alltid finns det hur mycket som helst att läsa, men en författare jag funderat mycket på att läsa, men aldrig prioriterat är Björn Ranelid.

Inga kommentarer: