lördag 27 november 2010

Bokfrågornas ABC

Veckans bokstav är W, enligt O. Det här blir knivigt!!

Whisky brukar vara deckargubbars favoritdryck. Vem är din favoritwhiskeydrickare (eller favoritspritdrickare) i litteraturens värld?Jag vet inte. Jag har nog inte tänkt på det när jag läst. Pass på den frågan!

Wienervals är en dans och jag vill att du berättar om en bok där det förekommer minst en dansscen.
I boken Överenskommelser dansas det på bal vid flera tillfällen i vackra kläder och fina lokaler.

En massa författare på W poppade upp i mitt huvud när jag försökte komma på uppgifter på w. Vem är din favoritförfattare på W?
Katarina Wennstam. Har ni inte läst Smuts, Dödergök eller Alfahannen, så gör det!

Tänkte vända mig till älvdalskan för att få till det. Hoppas att den här sidan är korrekt och att wenndag betyder vardag. Vilken bok skildrar vardagslivet bäst?
Katerina Janouch's böcker Bedragen, Systerskap och Hittebarnet visar vardagen på ett väldigt bra sätt.

1 kommentar:

enligt O sa...

Håller med om att Wennstam och Janouch är väldigt läsvärda!