fredag 17 december 2010

Tillbaka på Blossom Street


Ännu en feelgood-bok så här i början av vintern! Snart har jag fyllt min kvot för den här gången. Jag fick ett antal böcker av Harlequin-förlaget för ett bra tag sedan som tack för att jag skrev en recension till deras hemsida om en bok som jag köpte i USA och släpptes i Sverige ett tag senare. Det var boken Twenty wishes av Debbie Macomber och sedan fick jag ett antal fler av samma författarinna.

Nu har jag läst boken Tillbaka på Blossom Street, som är en i serien om butikerna på Blossom Street. I den här boken får vi följa Lydia som har en garnbutik och hennes vänner. Lydia startar då och då stick-kurser i sin butik och får förmånen att lära känna nya vänner. Boken är upplagd så att man följer ett antal vänninor, ett kapitel vardera och så varvar det.

Boken är precis som de jag läst tidigare trevlig och mysig att läsa, men den här boken kändes något sämre än de jag läst tidigare. Kanske har jag läst för många nu, så att jag är nöjd med upplägget.

Betyg: 2

Inga kommentarer: