lördag 4 december 2010

Vinter i P1

Häromdagen presenterades vinters vinterpratare i P1. From juldagen och nio dagar framåt 13.00-14.30. Spännande!!

25 december 2010
Håkan Nesser - författare

26 december 2010
CajsaStina Åkerström - sångerska, låtskrivare, författare och arkeolog

27 december 2010
K-G (Karl-Gösta) Bergström - journalist

28 december 2010
Lotta Gray - vimmeljournalist och bloggare

29 december 2010
Staffan Olsson - förbundskapten för herrhandbollslandslaget

30 december 2010
Lena Sundström - journalist och författare

31 december 2010
Anders Jansson - skådespelare och manusförfattare

1 januari 2011
Patricia Tudor-Sandahl - författare, psykolog och psykoterapeut

2 januari 2011
Henrik Ekman - biolog, vetenskapsjournalist, författare och fotograf

Själv ska jag försöka få tid att lyssna på Håkan Nesser, Lotta Gray och Patricia Tudor-Sandahl i första hand. Jag brukar sällan (läs: aldrig) få tid att lyssna under dagtid, men som tur är går det alltid att ladda ner i mp3-version i efterhand.

3 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Nej, vad kul! Det har jag helt missat!!!

Vilka kakfavoriter har ni hos er?

Boklusen sa...

Till Boktokig: Av de traditionella kakorna bakar vi gärna: kolakakor, bondkakor och rullrån. Fast vi har inte börjat baka ännu... Vilka bakar ni?

Liolej sa...

Åh, jag hade helt glömt bort vinterpratarna, så tack för tipset! Visst är det praktiskt att man kan lyssna på dem i efterhand, annars hade det aldrig blivit av för min de heller!