onsdag 16 mars 2011

Inte ens det förflutna

Boken Inte ens det förflutna är en riktig rysare skriven av Anna Jansson. Det är Anna Janssons nionde bok om Maria Wern, en kriminalinspektör.

Maria får besök av en gammal vän som ska åka till Gotska Sandön på ett rehabiliteringsläger som försäkringskassan ordnar. I samband med detta blir Maria hotad på sitt arbete och bör fly hemmet ett tag. Då bestämmer hon sig för att följa med väninnan på detta läger. Det är sju kvinnor som ska reda sig en vecka på ön utan el.

Handlingen är ungefär som Tio små negerpojkar och man förstår inte hur det går till. Boken är mer av rysarslaget än en "vanlig" deckare och blir för mig lite för mycket även om jag naturligtvis gillar spänning.

Betyg: 3

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag är så sugen på att läsa något av Anna Jansson! Speciellt nu efter att ha träffat henne. Hennes böcker verkar jättebra och den du läst verkar verkligen vara en bok för mig! Jag älskar Tio små negerpojkar :)

Boklusen sa...

Jag har tyckt om de få kriminalromaner jag läst av henne och kommer definitivt att läsa fler. Ska bli spännande att läsa vad du tycker om boken!

Bea sa...

Den låter spännande må jag säga. Om den liknar Tio små negerpojkar tror jag nog att jag kommer att gilla denna också. Enligt mig är den en av Christies bästa. =)