tisdag 22 mars 2011

Mamma, pappa, barn

Det är både bra och dåligt att det går några dagar innan jag skriver om böckerna jag läst på bloggen. Bra för att jag hinner tänka efter lite och begrunda i efterhand hur bra böckerna var och vad jag minns om dem. Dåligt för att jag kanske minns för lite...

Hur som helst så är boken Mamma, pappa, barn en av de böcker som jag läste under semestern. Det är Carin Gerhardsens andra bok i Hammarbyserien. I början av boken kommer ett par händelser som är helt vitt skilda från varandra, men man förstår att det så småningom kommer att vävas samman och det gör det. Två mord kommer på Hammarbypolisens bord tidigt i boken och sedan får vi följa polisernas arbete med att lösa morden.

Boken är spännande och jag tycker nog att den är bättre än hennes första bok i serien, Pepparkakshuset. Jag gillar att lösningen på morden inte är självskrivna utan Carin håller läsaren på sträckbänken länge...

Betyg: 3

2 kommentarer:

Boktagen sa...

Om man ska vara riktigt elak kan man ju undra om det är Gynning själv som har skrivit boken. Jag kommer nog också läsa den, men jag väntar tills den kommer ut i pocket. Ifall den inte skulle vara så bra blir det ju inte så dyrt ;)

Boklusen sa...

Håller med dig, pocket eller biblan får det bli!!