onsdag 6 april 2011

Änglavakter


Äntligen har Kristina Ohlssons senaste bok kommit ut, Änglavakter! Som jag har längtat! Jag upptäckte Kristina Ohlsson förra året och läste både Askungar och Tusenskönor då. Att rekommendera för er som inte läst dem!

I den nya boken fortsätter kriminalaren Alex Recht och hans utredningsteam att arbeta med nya mord. De hittar en kvinna nedgrävd vid Midsommarkransen i Stockholm och börjar genast att nysta i varför hon ligger där och hur mordet kan ha begåtts.

Vi får även i denna bok följa Fredrika Bergman, Alex Recht och Peder Rydhs privatliv blandat med livet som mordutredare. Kristina får till en väldigt bra kombination av detta och jag njuter av att följa deras liv och leverne.

Kristina skriver med ett språk och flyt som tilltalar mig mycket. Mitt enda problem när jag läser boken är att jag får bromsa mitt eget läsande för jag läser nästan för snabbt så jag inte hinner njuta.

Ja, då får man vänta på nästa bok då... Synd att det lär dröja ett år:(.

Betyg: 4-5 Svårt val. Det är så bra en deckare kan bli, samtidigt har jag haft som kritierium att femmorna ska vara så bra att jag vill läsa om dem, men det gör jag ju så sällan. Särskilt inte med deckare. Vilket huvudbry...

4 kommentarer:

Boktagen sa...

Än så länge har jag bara hunnit lyssna på en skiva, men den låter mycket lovande =)

boksnoken sa...

Jag läste de två första böckerna bara nu nyligen, och ser verkligen fram emot att läsa denna tredje!

Bea sa...

Har hört mycket gott om den från en annan bokbloggare, Erikas bokprat. Blir lite sugen på att läsa dem. =)

Boklusen sa...

Ja, som ni förstår så rekommenderar jag den verkligen! Kanske som lite påskekrim till påsk?