tisdag 12 april 2011

Balen



En av de författare som är mest "skämmiga" att läsa är Danielle Steel. Hennes böcker anses nog av de flesta vara "skräplitteratur". Jag läser Danielle Steel då och då. Jag tycker om de vackra miljöerna och att det mesta på många sätt är så perfekt. En drömvärld att försvinna in i en stund, helt enkelt.

Balen handlar om Olympia Crawford Rubenstein som lever med man och två hemmavarande barn i New York. Hennes tvillingdöttrar blir bjudna på den mest exklusiva debutantbalen och Olympia vill att de ska gå eftersom hon själv minns det som ett fantastiskt nöje. Hennes man tycker att det är ett rasistiskt spektakel och en av hennes döttrar vill inte alls gå, den andra tycker att det ska bli väldigt roligt.

Boken handlar om familjeliv och relationer. Det är en av de sämre böcker jag läst av Danielle Steel.

Betyg: 2

1 kommentar:

boksnoken sa...

En period läste jag mycket Danielle Steel, men nu var det länge sen. Men jag gillar också att läsa lättläst "skräplitteratur" ibland :-).