lördag 16 april 2011

I grunden utan skuld


Böcker påverkar en på många sätt. Jag blir sugen att resa till olika platser om jag läser böcker om platser som låter trevliga. Nu när jag läste Viveca Stens bok I grunden utan skuld blev jag åter igen sugen att turista på Sandhamn, där jag aldrig varit tidigare.

Detta är den tredje boken i Viveca Stens serie Sandhamnsdeckarna där vi får följa kriminalinspektör Thomas Andreasson och hans vän Nora Linde. Nora åker ut till sommarhuset på Sandhamn efter att hon fått veta att hennes man är otrogen. När hennes barn är ute och leker i skogen hittar de en likdel som är början av den här deckarhistorien.

Berättelsen sker både i nutid och i början av 1900-talet och skrivs på ett intressant och bra sätt. Man vill hela tiden fortsätta läsa både om det som sker i nutid och i dåtid. Som alltid när jag läser deckare är jag intresserad av relationerna i böckerna och det får jag mycket av i den här boken.

Betyg: 3

Inga kommentarer: