torsdag 5 maj 2011

En rolig grej på jobbet

Igår gjorde vi en rolig sak på mitt arbete. Vi hade bokbyte! Alla som ville vara med tog med sig så många böcker man ville. Sedan lade vi alla böcker på ett bord och man fick ta med sig lika många böcker hem som man lagt dit.

Jag tog:
- Kvinnorna på 10:e våningen/Karin Alfredsson
- Natten innan de hängde Ruth Ellis/Margareta Strömstedt
- El choco/Markus Lutteman
- Välkommen till himlen/Fannie Flagg

Är det någon som har haft några liknande aktiviteter på sitt jobb?

4 kommentarer:

klok som en bok sa...

Jag har inte ens något jobb men det låter som en jättekul idé, ska spara på den:-)

Fröken S sa...

Tyvärr inte, men det är något som jag vill ta med mig. Däremot har jag jobbarkompisar som gärna lägger gamla böcker på jobbet som är up for grabs. Alltid trevligt att hitta sådant i personalrummet.

Boklusen sa...

Vi har också en bokhylla där vi kan ställa böcker som andra kan låna. Det var bra till en början, men sedan stannade bokaktiviteterna av. Vi kanske skulle behöva ta bort alla böcker och börja om från början??

Millas Hälsoblogg sa...

Bra ide