lördag 11 juni 2011

Den glömda trädgården


Den glömda trädgården av Kate Morton är en saga som utspelar sig i tre tidsperioder parallellt i boken, ca 1913, 1975 och 2005. Boken handlar om Nell som kliver av ett fartyg från England i Australien. Helt ensam och inga som helst ledtrådar om något släktskap. Ett par tar hand om henne och avslöjar först i vuxen ålder för Nell att hon inte är deras dotter.

Boken handlar om Nells sökande efter en identitet och även hennes barnbarns sökande efter sin och Nells. Först upplevde jag boken som rörig med så många hopp i tid och rum. Efter ett tag kom jag in i det och tyckte mycket om alla tidsperioderna och händelserna som utspelar sig i dem.

Betyg: 4

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, den var bra!

Nej, jag läser inte så ofta e-böcker. Jag läser dem ibland på mobilen. Då fungerar det bra!

Boklusen sa...

Jag är lite nyfiken att prova e-böcker, men för tillfället har jag inget bra att läsa dem på så då blir det inte av.