söndag 24 juli 2011

The secret - Kraften


Idag vräker regnet ner här och jag har gott om tid att fixa och greja med div. saker. Jag har bl.a. läst ut några böcker som jag läser i då och då, och bara hade lite kvar i. En av de böckerna är Rhonda Byrnes The secret - Kraften.

Det är en fortsättning på hennes första bok The secret - Hemligheten. I denna bok lägger Rhonda Byrnes fokus på attraktionslagen som hon menar styr våra liv. Ju mer vi tänker positiva tankar om olika saker ju mer positivt kommer att hända i våra liv.

Jag tycker om att läsa livsstilsböcker med jämna mellanrum, ofta något kapitel då och då. Den här boken tycker jag blir för mycket, även om tanken är god. Kanske lite för amerikanskt frireligiöst Halleluja över den...

2 kommentarer:

Cicci sa...

Jag gillade verkligen den här boken! :-) Ett tips på grymt bra "livsstilsböcker" är böckerna av Robin Sharma. Han har verkligen en sund inställning till livet. :-)

Boklusen sa...

Tack för tipset!!