tisdag 19 juli 2011

Som en drömbild


När jag såg omslaget på Nora Roberts senaste roman Som en drömbild blev jag genast sugen att läsa boken. Jag hade förväntningarna på en mysig romantisk bok.

Boken handlar om Mac Elliot som driver en bröllopsagentur tillsammans med några vänner. Hon har tappat tron på kärleken och är urtrött på sin mamma som finner kärleken konstant, men alltid förstör allt. Så plötsligt en dag dyker universitetsläraren Carter upp. Som alltid finns diverse svårigheter och tveksamheter och man undrar; ska de få varandra eller ej?

Boken var småtrevlig, men höll inte riktigt måttet på mina förväntningar. Tyvärr. Den här boken är tydligen den första i en serie och kanske kommer jag att läsa nummer två också bara för att jag är nyfiken på hur serien ska utvecklas.

Betyg: 2

Inga kommentarer: