måndag 15 augusti 2011

Någonstans inom oss


Jag har läst mycket av Kajsa Ingmarsson och tyckt mycket om hennes böcker så jag såg fram emot att läsa även Någonstans inom oss. Boken handlar om Rebecka som direkt i början av boken tar sitt liv. Sedan får vi följa Rebecka både genom hennes liv i "himlen" och hennes tidigare liv tillsammans med hennes man.

Ganska snart i boken kände jag att jag inte ville läsa detta. Jag lade ihop den, men sedan kände jag att jag måste ge den en chans ändå och fortsatte att läsa. Jag gillar inte riktigt konceptet att följa en persons liv från himlen och jag gillar inte att Rebecka tog sitt liv heller. Ändå finns det ett tema i boken som gör den intressant till viss del, men jag måste säga att jag verkligen hoppas att Kajsas nästa bok blir mycket bättre.

Betyg: 2

Inga kommentarer: