onsdag 12 oktober 2011

Det lömska nätet

I söndagskväll var det dags igen för film. Med tända ljus, sprakande brasa och en varm filt kröp jag ihop i vardagsrumssoffan och såg Det lömska nätet (Helene Turstens bok). Nätet är naturligtvis internet och filmen handlar om en man som lockar till sig yngre tjejer på nätet och sedan dödar dem.

Jag gillar svenska kriminalfilmer för att de oftast inte är så våldsamma som amerikanska, men jag tycker att den här filmen är för våldsam. De hade kunnat ta bort en hel del men ändå gjort en spännande och bra film. Man behöver inte visa allt i kameran, tycker jag.

I övrigt är filmen bra, spännande och jag gillar  Angela Kovacks som spelar Irene Huss. Brandeby och Ericsson är väl lite sisådär, men det kanske beror mer på typen av människor de spelar mer än deras insatser, jag vet inte.

Jag ser fram emot nästa Irene Huss-film som jag säkert kommer att se snart!

Inga kommentarer: