söndag 16 oktober 2011

Hur är du som läsare?

En liten minienkät som jag hittade hos enligtO.

Hur är du som läsare?
snabb långsam
läser alla ord skummar en del
gillar långa beskrivningar hoppar över det som inte för historien framåt (ibland)
kommer ihåg detaljer kommer ihåg i stora drag
undviker tjocka böcker läser gärna tegelstenar (har ingen betydelse)
tycker om tunna böcker tycker att tunna böcker ofta saknar något
idealboken är på mindre än 400 sidor idealboken är på mer än 400 sidor
tjuvkikar på slutet läser aldrig slutet förrän boken är just slut
väljer efter omslag skiter fullständigt i ytan
läser baksidetexter undviker baksidetexter
väljer boken efter rekommendation vill helst välja själv
rekommenderar ofta böcker till andra rekommenderar sällan böcker
hör det jag läser i huvudet hör aldrig det jag läser
gillar ljudböcker gillar inte ljudböcker
läser främst böcker i en genre gillar att variera min läsning
läser alltid på svenska läser på flera språk
är bra på att komma ihåg böcker jag läst glömmer lätt bort både titlar och författare (har blivit mycket bättre sedan jag började blogga)
skriver upp det jag läser skriver inte upp det jag läser
läser varje dag läser mer sällan
tycker att läsning är avslappnande tycker att läsning är ansträngande

Inga kommentarer: