lördag 22 oktober 2011

Vickis vintagebutik

Äntligen en feelgood-roman värd namnet! Vilken mysig bok! Boken Vickis vintagebutik handlar om Vicki som öppnar en vintagebutik (säljer äldre använda kläder av välkända märken). Till affären kommer många olika människor och man får som läsare ta del av både Vickis, kunders och andras liv. Förutom den mysiga berättelsen får man också modehistoria, elegans och tankar om vilken betydelse kläder kan ha för oss. Jag blir genast sugen att öppna en liten klädaffär i en mindre ort:)!

Vet ni fler sådana här mysböcker? Ge mig alla era förslag, please! Det verkar tyvärr som att det finns mycket utgivet på engelska, men inte lika mycket på svenska.

Betyg: 4+ 

4 kommentarer:

Lotta sa...

Jag har den i bokhyllan men har av någon anledning inte läst den än! Tror att jag ska ta med den på nästa resa eftersom jag har den i pocket :)

Boklusen sa...

Lotta: Jag tycker absolut att du ska läsa den, men vänta inte till nästa resa, såvida du inte ska resa snart;)!

Boktagen: Jag ska kika!!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

En liten hattaffär på hörnet - Conlan-McKenna (tror jag). Mysbok! Sharo Owens är en annan mysförfattare. Och Ensamma hjärtan och hemlösa hundar är också en feelgoodbok.

Boklusen sa...

Böckerna om hattaffären och de hemlösa hundarna har jag redan läst, men Sharo Owens ska jag kolla upp! Tack för tipsen Mrs E!