onsdag 21 mars 2012

Välkommen till himlen


För snart ett år sedan hade vi ett bokbyte på min arbetsplats. Då bytte jag till mig Välkommen till himlen av Fannie Flagg. Jag var jättesugen att läsa den då, men av någon konstig anledning så blev det inte av. Nu har jag äntligen läst den! Fannie Flagg har även skrivit böckerna En liten fågel i juletid och Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café.

Välkommen till himlen handlar om den äldre damen Elner Shimfissie som ramlar ner från en stege när hon är ute och plockar fikon. Jag vill inte berätta för mycket, för handlingen är lite annorlunda, men jag kan säga att hon råkar ut för div saker. Handlingen utspelar sig på en mindre ort i USA där människorna är personliga och hjärtliga.

Teman i boken är i stort, vänskap och livets mening.

Betyg: 4

Inga kommentarer: