söndag 29 april 2012

11 frågor

Jag har blivit utmanad av Vargnatts bokhylla. Här är mina svar!

1. Det brinner, du har tid att rädda 3 böcker, vilka tar du?

Jag har ingen bok som känns oersättlig för mig, så jag väljer tre olästa böcker. Då har jag något att läsa på kvällarna för att stilla oron över branden;)!
2. Favoritläsningsscenario; Ute i solen på sommaren eller inne under filten på hösten?
Åh, svårt att välja! Men eftersom jag älskar värme, sol och sommar så väljer jag det. Inne under en filt på hösten är också mysigt. De flesta lässtunder är mysiga:)!

3. Vilken bok vill du helst av allt köpa just nu?
Jag upptäckte precis att Marita Conlon-McKenna kommit ut med en ny bok, Sommarbruden. Den kanske skulle bli en mysig avkoppling i vår. Jag är också sugen att köpa systrarna von Sydows Sommar med systrarna von Sydow.
4. Har du någon bok i bokhyllan du ångrar att du la pengar på?
Det är nog flera stycken, men oftast pocketböcker. Jag kan inte minnas att jag köpt någon inbunden bok som jag ångrat.

5. Favoritdjur?
Hund

6. Finns det någon bok du önskar att du skrivit?
Det skulle vara någon bästsäljare i såfall, så jag fått mycket pengar. Läckberg säljer ju bra, så det kanske får bli någon av hennes deckare:).

7. Favorittid på dygnet?
Det får bli på kvällen när lugnet lagt sig och jag kan välja att göra något som jag vill göra. Alla måsten är avklarade. Men det är också mysigt med lediga morgnar, då jag kan läsa tidningen i lugn och ro och äta en god frukost.

8. Hur många böcker har du?
Jag orkar inte räkna dem. Men det är tre bokhyllor som jag hela tidern rensar ut och sorterar för att kunna fylla på med nytt.
9. Vad har du för intressen förutom att läsa?
Familj, vänner, god mat, motion, ungefär så.

10. Håller böckerna ofta uppe dig lite senare än vad de borde göra egentligen?
Oftast inte, för jag är väldigt kvällstrött, men ibland händer det.

11. Första meningen i boken du läser nu?
Mamma, ni får inte komma än, vi gör frukost åt er!
Tanken är tydligen nu att jag ska hitta på 11 nya frågor och skicka ut utmaningen igen. Det får jag nog grubbla lite på!


3 kommentarer:

Vargnatts bokhylla sa...

Kvällen är nog min egen favorittid, för samma anledning som du säger, då är allt gjort och man kan slappna av med något man tycker om att göra :) Kul att du svarade! :)

Amy sa...

Hejsan! Hoppas du slår till på vår bok :) Rapportera gärna vad du tycker i så fall! Hälsningar från Amy

Boklusen sa...

Amy: Jag återkommer! Tack för hälsningen!