tisdag 1 maj 2012

Elva frågor

Jag har blivit utmanad av Bohemian Rhapsody. Här kommer mina svar!

1. Varför är läsning så viktigt för dig?
Jag tycker att det ger mig avkoppling. Det är avstressande och ger mig glädje!

2. Favoritbok som liten?
Madicken och Anne Franks dagbok.

3. Översättningar eller orginalspråk?
Jag läser nästan alltid böcker på svenska, så ibland blir det originalspråk (när det är skrivet på svenska) och ibland översättningar. Båda går lika bra!

4. Nästa bok du tänkt läsa?
En bok av Tatiana de Rosnay. Älskade Sarahs nyckel!

5. Starkaste minne kopplat till läsning?
Jag kan inte komma på något särskilt. Jag läser ju överallt och när som helst! (Bara jag har tid...)

6. Författare du vill ska få Nobelpriset?
Jag har ingen särskild önskan.

7. E-bok eller pappersbok?
Tycker bäst om pappersböcker, men e-böcker funkar mycket bättre än förväntat.

8. Favorit bland de litterära epokerna?
Nutid:)!

9. Facklitteratur - en plikt eller ett rent nöje?
Både ock. Det beror på vad det handlar om. Vissa faktaböcker läser jag som nöje, ex kokböcker och andra ämnen som intresserar mig privat.

10. Vilken litterär person har på något sätt inspirerat dig?
Ingen särskild.

11. Vad är det bästa med biblioteket i din stad?
Nära, lätt att få parkering utanför, bra öppettider, serviceinriktad personal och det är lätt att hitta där inne. Mycket som är bra alltså:)!


1 kommentar:

blogg_bohemen sa...

Kul att du svarade! Måste väl erkänna att jag inte heller har någon större koll på det där med nobelpriskandidater.