torsdag 10 maj 2012

Sommar med systrarna von Sydow

Sommar med systrarna von Sydow skriven av Ebba Kleberg von Sydow och Amy von Sydow är ingen vanlig kokbok utan mycket mer.
Förutom en mängd goda recept blir man väldigt sugen på att resa till Marstrand. Jag gillar Marstrand mycket sedan tidigare, men denna bok med dess vackra bilder spädde på mitt sug att åka dit. Jag blev även inspirerad till att fixa lite roliga fester.

Bilderna i boken är fantastiskt vackra. Roligt att de är tagna med familjen och vännerna och att Amy och Ebba bjuder på sig själva så mycket.

Recept jag bara måste prova inom kort är:
- Helens hyllade grötbröd
- Ugnsrostad blomkål med garam masala
- Läskande avocadogazpacho
- Kycklingsallad med mango

Nej, jag kan inte fortsätta så här, jag skulle få räkna upp nästan alla recept i boken. Men först ut i mitt provande blir nog browniesen. Jag älskar brownies!

Förresten, jag måste få hylla introt i boken också, där Ebba och Amy skriver en sida var om den andre. Jättetrevligt inslag!

God sommar alla!

2 kommentarer:

Amy sa...

Jättekul att du gillar boken! Blomkålsreceptet är ett av mina riktiga favoritrecept, så enkelt men ändå så himla gott! Jag får tårar i ögonen varje gång jag läser vad Ebba skrev om mig i början - tänk vad härlig det är att ha en syster :) Tack och hej!

Boklusen sa...

Tack för din kommentar Amy! Häftigt, att just du skriver här:)! Ska absolut prova blomkålen snart!