måndag 18 juni 2012

Döda talar inte

Döda talar inte är Ann Cleeves andra kriminalroman om kriminalkommisarien Vera Stanhope. En socialsekreterare hittas mördad i bastun i en väl ansedd motionsanläggning. Strypt med en tunn snara. Vera Stanhope och hennes polisgäng påbörjar ett gediget polisarbete för att finna mördare och motiv.

Ann Cleeves tar sig verkligen med denna andra bok. Riktigt bra! Jag ser fram emot den tredje boken i serien. Ann Cleeves beskriver både personer och miljö på ett målande sätt som gör att jag som läsare känner med personerna i berättelsen. Det skapas många inre bilder i mitt huvud.

På sidan 98 trodde jag mig ha kommit på mördaren. Ha, tänkte jag. Nu var jag allt smart!! Men lite trist att komma på mördaren redan på sidan 98... men spännande att se om jag skulle få rätt. Det fick jag inte :).

Betyg: 4

Inga kommentarer: