fredag 1 juni 2012

Resor

Veckans fråga i bokbloggsjerkan är:
Har du bokat en resa någon gång bara för att själv få uppleva en miljö som du har läst om i en bok? Om inte, skulle du kunna tänka dig att göra det?

Det har jag inte gjort, men skulle definitivt kunna tänka mig att göra det. Några miljöer som jag spontant tänker på som jag skulle vilja resa till är:
- Öland (Johan Theorins böcker)
- Cornwall och Skottland (Rosamunde Pilcher)
- Ystad och kusten därkring (Henning Mankell)
- Sandhamn (Viveca Sten)

Ja, det finns fler också. Jag vill ju resa överallt (nästan)!!

11 kommentarer:

Nilmas Bokhylla sa...

Inte läst någon av dessa böcker men är annars sugen på Rom och Vatikanen på grund av Dan Brown, Åsa Larssons Kiruna, Mari Jungstedts Gotland och sen är jag ju lite nyfiken på Engelsfors med ;)

Cassandra sa...

Jag brukar semestra i Ystad, men inte på grund av Mankell ;) Fast vi ska nog faktiskt gå vandringen "I Wallanders fotspår" nästa gång vi är där. Men det är en mycket trevlig stad.

Henrik Johansson sa...

Ystad har jag också varit i, men inte pga Wallander. Cornwall skulle jag gärna resa till också.

Vargnatts bokhylla sa...

Skottland har jag varit i, otroligt mysigt!

Monika sa...

Öland ja, där har jag bara varit på ett par snabbvisiter. Skottland är fantastiskt. Och då dricker jag inte ens whisky :)

Lotten sa...

Ja, visst blir man inspirerad. Skottland har jag varit i, men läst få böcker från!

blogg_bohemen sa...

Bor ju egentligen inte så långt ifrån Öland, men det blir aldrig av att jag åker dit. Theorin skulle jag däremot gärna läsa mer av för jag har bara läst en av hans böcker.

Sara Pepparkaka sa...

Jag har inte heller rest nånstans enbart för att jag läst en bok därifrån.

Nilmas Bokhylla sa...

SV: Hehe, fast det är ju ingen tävling heller :)

Författardrömmar sa...

Jag vill också åka till Skottland :)

Skrivande sa...

Skottland är också ett land som står högt upp på drömlistan. Har dock inte läst något därifrån, än :)