fredag 8 juni 2012

Så svårt!!

Veckans fråga i bokbloggsjerkan är:
Om du hade möjlighet att byta plats med en av dina favoritkaraktärer, vem skulle det i så fall vara?


Det är en helt omöjlig fråga för mig. En favoritkaraktär borde väl vara en person som man läser många böcker om. Det är vanligtvis i kriminalromaner som man återkommer till samma persongalleri hela tiden. Kriminalare är oftast ( i litteraturen) sorgsna människor som lever i karga lite grymma miljöer. Jag vill vara lycklig och bo på en trivsam plats. Så det går inte! Den enda jag kan närma mig är Denise Rudbergs Marianne Jidhoff i såfall. Hon bor tjusigt i sin lägenhet på Östermalm och äter god mat!

7 kommentarer:

Monika sa...

Det är svårt att hitta lyckliga poliser, men jag hittade faktiskt två jag kunde byta med :)

Lotten sa...

Jag kände lite samma sak, det är sällan man vill byta plats med någon i en deckare...

Sara Pepparkaka sa...

Det är lite av en utmaning att hitta personer man vill byta plats med i deckare.. offret vill man åtminstone inte byta med!

Skrivande sa...

En fin lägenhet på Östermalm och god mat låter ju inte helt fel :)

blogg_bohemen sa...

Samma "problem" för mig med. Finns egentligen ingen deckarfigur jag vill byta plats med så jag flyttade in i en helt fiktiv värld istället. :)

Henrik Johansson sa...

Som gammal kock håller jag med om att god mat är en bra grund att stå på!

Cassandra sa...

Fint boende och god mat låter alldeles utmärkt :)