måndag 2 juli 2012

Första halvåret 2012

Så var det dags att summera första halvåret 2012. De här böckerna har jag läst hittills i år:

Flickan med snö i håret / Ninni Schulman
Godnatt finaste / Dorothy Koomson
Niceville / Kathryn Stockett
Dubbelbokat / Sophie Kinsella
Simon och ekarna / Marianne Fredriksson
Pojken som slutade gråta / Ninni Schulman
Ljust&fräscht-boken / Fredrik Lindström &Henrik Schyffert
Har man inget liv får man köpa ett som alla andra / Jonas Gardell
Flickan under jorden / Elly Griffiths
Hundar, hus och hjärtats längtan / Lucy Dillon
Charlotte Hassel / Frida Skybäck
Stockholm rosé / Sophia Wolf Lösnitz
De imperfekta / Tom Rachman
Janusstenen / Elly Griffiths
Huset vid havets slut / Elly Griffiths
Svikaren / Katarina Wennstam
Konsten att vara otrogen på Facebook / Gunilla Bergensten
Välkommen till himlen / Fannie Flagg
Sarahs andra halva / Lisa Genova
Senor Peregrino - Cecilia Samartin
Paradisoffer - Kristina Ohlsson
Svart inka - Ingrid Boström
Till offer åt Molok - Åsa Larsson
Livsfarlig utsikt - Nora Roberts
Ät mig - Agnes Desarthe
Bumerang - Tatiana de Rosnay
Syskonmakaren - Lisa Jewell
Jag skulle aldrig ljuga för dig - Moa Herngren
Natten innan de hängde Ruth Ellis - Margareta Strömstedt
Känslan av död - Elly Griffiths
Fortfarande Alice - Lisa Genova
Döda talar inte - Ann Cleeves
Mercurium - Ann Rosman

Totalt har jag läst 33 böcker under det gångna halvåret. Då har jag inte räknat med faktaböcker utan enbart skönlitteratur. Tre av böckerna är skrivna av manliga författare, övriga av kvinnor. 13 av böckerna är kriminalromaner, övriga "vanliga" romaner.

Inga kommentarer: