måndag 6 augusti 2012

Comfort food

Jag har haft ett mål att läsa en engelsk bok varje år för att hålla det engelska språket vid liv. Det har gått sisådär kan man säga. Nu i sommar innan vår resa till Boston läste jag i allafall Kate Jacobs bok Comfort food.

Boken handlar om Gus som har ett populärt matprogram på tv. Siffrorna för programmet blir allt sämre och producenten är tvungen att göra vissa ändringar för att behålla sina tittare. Det skapar oro för Gus samtidigt som hon har lite ångest över sitt 50-årsfirande och en ständig oro över sina barn.

Från början tyckte jag att boken var lite seg, vilket antagligen beror på min egen läsovana och påverkar hur jag tycker om boken, även om det tog sig allteftersom. Säkert skulle jag gilla den mer om jag läst den på svenska. Min vän i Boston rekommenderade mig att läsa tre engelska böcker i rad så skulle jag få upp flytet, men det vill jag inte just nu. Mitt mål om en engelsk bok per år ska jag i allafall behålla! Kanske kan det bli en myspys bok om julen till jul?!

Betyg: 2

Inga kommentarer: