tisdag 21 augusti 2012

Evig eld

Jonas Moströms deckare tycker jag är trevliga att läsa då och då. Lite kul att handlingen utspelas i Sundsvall där jag bott en gång i tiden.

Evig eld handlar om kirurgöverläkaren Ola Bergman som blir skjuten till döds utanför akuten på Sundsvalls sjukhus en kväll. Varför blir Ola skjuten och av vem? Samtidigt som vi får följa polisens jakt på mördaren får vi också ta del av kommissarie Johan Axbergs privatliv.

Sådana här kriminalromaner är förutsägbara, samtidigt som det är en lättsam trevlig läsning och spännande naturligtvis. Jonas Moström skriver med ett bra driv och man blir fångad från första ögonblicket.

Betyg: 3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar denna serie! Mycket trevlig läsning.

boksnoken sa...

Jag har inte läst något av Jonas Moström, fast han finns på min "önskelista". Man hinner inte allt man vill... :-/