lördag 23 mars 2013

På det fjärde ska det ske

Jag har haft pocketen På det fjärde ska det ske skriven av Kajsa Ingemarsson i bokhyllan länge utan att jag läst den. Alltför länge tror jag. För jag tror jag är för gammal för den nu. 15 år för gammal. Tyvärr.

Paula kommer hem från en lång utlandsresa till sin pojkvän, en lugn polis som planerar och vill stadga sig. Paula kan inte planera alls, utan vill ta dagen som den kommer och ärligt talat kanske hon inte tycker så mycket om sin pojkvän heller.

Jag blir trött på Paula. Hon fortsätter och fortsätter i samma stil i hela boken utan att förändra som och utvecklas. Inte gillar jag hennes sätt att bete sig mot pojkvän eller vänner heller. Nej, jag vill gärna känna sympati med karaktärerna i böckerna och det gör jag definitivt inte med Paula.

Nu har jag läst alla böcker av Kajsa Ingmarsson och denna var hennes första och i mitt tycke sämsta. Fast det kanske beror på min ålder och hur jag är. Nej, nu ser jag fram emot en nyutgiven av henne i stället.

2 kommentarer:

Carro sa...

Hej!

Jag tyckte allt att den var ganska okej, men man störde sig ju på att hon inte gjorde slut med sin pojkvän direkt, utan det här velandet fram och tillbaka......Jag har bara läst en bok till av henne och den passar nog dig bättre. "Lyckans Hjul" tycker jag att du ska läsa istället! Det är en underbar liten bok :) Som jag tror att du kommer att gilla!

Boklusen sa...

Hej!
Jag har läst "Lyckans hjul" och gillade den. Tack för tipset ändå!