måndag 22 april 2013

Kärleken är starkare än döden

Kärleken är starkare än döden är Malin Sävstams andra bok om hur hon överlevde tsunamin och livet efter det. Malin förlorade sin man och två av sina barn i tsunamin. I den första boken berättar Malin om den närmaste tiden efter katastrofen och i denna har hon ett ännu längre perspektiv med sig.

Jag förundras av Malins styrka och klokhet. En del av den klokheten hon förmedlar försöker jag att ta med mig till mitt liv, när man rusar runt i ekorrhjulet. För vad är det som är viktigt egentligen?? Jo... där har vi alla lite olika svar och funderingar men de flesta tycker nog att familj, vänner och diverse relationer är viktigast. Allt annat är bonus.

Tack Malin för att du orkar och tar dig tid att förmedla dina tankar till oss! Jag rekommenderar båda böckerna till er som inte läst dem ännu, men ha ett paket näsdukar bredvid.

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

klarar inte av att läsa sånt här tyvärr, alldeles för sorgligt och gripande, antar jag.

Boklusen sa...

Jo, sorgligt och gripande är det. Men samtidigt livet, även om man inte önskar att det vore så.