torsdag 6 juni 2013

Du och jag och vi

Jag är inte särskilt förtjust i hästar, men tänkte ändå att Pia Hagmars första skönlitterära bok för vuxna Du och jag och vi kunde vara något för mig då det är fokus på relationer. Boken handlar om Lisbeth, Annika, Linn och Ellen som har sina hästar tillsammans i Annikas stall. Det är fyra kvinnor som inte känner varandra så väl i början och är ganska olika varandra. Allt eftersom så lär de känna varandra mer och mer och jag som läsare också.

Till en början är det rörigt trots att det bara är fyra personer att hålla rätt på och det tog ett bra tag för mig innan jag hade koll på alla, särskilt då det också är kursiva kapitel emellanåt som handlar om dessa fyra men man vet inte vilken text som hör till vilken person.

Det som slog mig efter att jag läst ut boken är att jag tycker om alla fyra personerna. Jag har svårt för att läsa böcker när jag inte tycker om människorna som finns i boken och här gillade jag alla fyra. Kul! Sedan var det intressant att se hur livet utvecklades för dem i boken. Ja, jag kan helt klart tänka mig att läsa även nästa bok av Pia Hagmar.

Inga kommentarer: