lördag 3 augusti 2013

Drömmen förde dig vilse


 
En av de böcker som lästes under en parasoll vid medelhavet var Anna Janssons Drömmen förde dig vilse. Det är Anna Janssons elfte bok om polisen Maria Wern. En sjuksköterska hittas mördad i Visby och ingen förstår någonting. Varför just hon? Samtidigt får vi följa en mördare som verkar ha koll på alla människors liv via nätet. Hur kan han veta så mycket och varför mördar han dessa människor?
 
Ett par gånger tror jag mig ha koll på mördaren, men har fel. Som tur är. Jag gillar inte när jag vet vem som är mördaren i de deckare jag läser. Då tycker jag att författaren inte har varit tillräckligt klurig, men det har Anna Jansson.
 
Boken är som alla andra deckare av Anna Jansson. Spännande och högt driv, men samtidigt händer inget nytt i boken. Men tillräckligt bra underhållning en varm dag i solen. 

Inga kommentarer: