fredag 16 augusti 2013

Lite träningsinspiration


 
Kristin Kaspersen har nyligen kommit ut med boken Stark i kropp och själ: träning mat inspiration. En intressant och inspirerande bok där Kristin berättar om sin väg till ett hälsosamt liv från det hon var barn till nutid. Ett hälsosamt liv där både träning, mat, psykiskt välmående och sömn är viktiga delar. Jag kan tänka mig att Kristin gör ett bra jobb i tv-serien "Biggest looser", även om jag inte sett ett enda avsnitt.

 
Även Kristins syster Malin Berghagen har släppt en bok inom hälsoperspektivet Yoga med Malin. Böckerna är lika så tillvida att även Malin berättar om sin väg till ett hälsosamt liv och hur hon funnit yogan så bra för sitt välmående. Systrarnas resa till sitt nuläge är lite olika och jag kan tänka mig att de är olika som personer också. Jag provade lite yogarörelser ur Malins bok, men bilderna var för svåra för mig att följa, men så är jag helt novis på yoga också.

Inga kommentarer: