söndag 8 september 2013

Torka aldrig tårar utan handskar, del 3


 
Så var det dags för mig att läsa Jonas Gardells sista bok i serien Torka aldrig tårar utan handskar. Det är svårt att skriva något om en trio böcker som det skrivits så mycket om och hyllats av så många. Jag har inte sett serien, då jag ville läsa böckerna först. Jag kan tänka mig att se serien om ett tag, då jag glömt lite ur böckerna.
 
Den här tredje delen heter Döden. Vi har från början av bok 1 vetat att döden ska komma och det gör den på ett hemskt sätt. Förutom den hemska sjukdomen, så blir jag mest ledsen av att läsa hur vi människor behandlar varandra. Jag hoppas att de här böckerna gör avtryck hos alla människor under lång tid, för den här serien får inte glömmas bort utan snarare spridas ut över världen. Medmänsklighet är ordet.


2 kommentarer:

Bjørg, mellom linjene sa...

Eg har veldig lyst til å lese trilogien til Gardell. Det høyrest ut som fine bøker.

Boklusen sa...

Läs dem! Absolut värda att lägga tid på!