fredag 15 november 2013

Söderns hjärta


Om man säger att man läser en Danielle Steel-bok, tittar folk på en och funderar över vilken smak man har egentligen och tänker att den där människan läser bara skräp. Kanske är det så, vad vet jag, men jag gillar inte att begränsa mig till "fin" litteratur. Jag tycker om att läsa varierat. Jag är sugen att läsa olika saker vid olika tidpunkter och vill inte läsa liknande böcker hela tiden. Ibland orkar min hjärna läsa mer avancerad litteratur och ibland enklare. Det gillar jag!

Söderns hjärta är Danielle Steels senaste bok på svenska och den handlar om Alexa Hamilton som arbetar som åklagare i New York med sitt enda barn, en tonårsflicka. Alexa tar på sig ett stort uppmärksammat brottsmål där den åtalade har våldtagit och dödat en mängd flickor i ett stort antal delstater. Efter ett tag börjar det komma anonyma hotbrev till Alexas dotter och Alexa blir naturligtvis skrämd. 

Söderns hjärta berättar en intressant historia och med ett stort hjärta. Lättläst och förutsägbar, ja visst, men ibland är det bara för härligt!

3 kommentarer:

Kerstins bokblandning sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kerstins bokblandning sa...

Håller helt o hållet med dig ! Blandat är bäst så därför heter min blogg Kerstins Bokblandning :-)

Maja sa...

Jag har bara läst en bok av denna författaren. Och det är en bok om hennes egen son som var manodepressiv. En bra bok tyckte jag :-) bara ett litet tips.