tisdag 7 januari 2014

Topp 10 - 2013


Nå, vilka böcker av de jag läst under 2013 hamnar på topp 10?
Jo... Utan inbördes ordning kommer de här:

- Bricken på Svartvik - Vibeke Olsson
- Sågspån och eld - Vibeke Olsson
- Och så levde de lyckliga - Lucy Dillon
- En man som heter Ove - Fredrik Backman 
- Utvandrarna - Vilhelm Moberg 
- Mississippi - Hillary Jordan
- Invandrarna - Vilhelm Moberg
- Nybyggarna - Vilhelm Moberg
- Sista brevet till Sverige - Vilhelm Moberg
- Livet efter dig - Jojo Moyes

Årets wow: Utvandrarserien. Jag blev förvånad över att böckerna var bra. 
Årets finaste bokomslag: Utvandrarserien. Så vackert med de broderade omslagen! Jag förvånades när jag såg dem.
Årets roligaste: En man som heter Ove. Jag blev förvånad själv, jag som inte brukar uppskatta "roliga" böcker.

Inga kommentarer: