tisdag 18 mars 2014

En oväntad vänskap





I lördagskväll såg vi på film igen och det blev dramat En oväntad vänskap. Jag har velat se den länge, men av olika anledningar har det inte blivit av. Alla som sett den tidigare har ju höjt filmen till skyarna, så förväntningarna var höga.

En oväntad vänskap är en fransk dramafilm från 2011. Den handlar om Driss som söker jobb som personlig assistent till Philippe som blivit förlamad efter en skärmflygolycka. Driss är från förorten och har nyss suttit i fängelse. Han söker jobbet för att det krävs för att få arbetslöshetsersättning, men får till sin förvåning jobbet hos den förmögne Philippe.

Filmen handlar om deras vänskap och vart den för dem båda på olika sätt. Mina förväntningar var som sagt höga, så jag kan inte riktigt säga att de infriades, men jag är glad över att jag såg filmen och tyckte mycket om den.

Inga kommentarer: