torsdag 3 april 2014

Kvinnan som gick till sängs i ett år

Tänk hur det kan bli ibland! Kvinnan som gick till sängs i ett år, skriven av Sue Townsend, började jag läsa häromdagen och har nu läst 80 sidor. Men nu ger jag upp. Boken fångar mig inte alls. Kanske blir den bättre om ett tag, men jag vill lägga min lästid på böcker som fångar mig och som engagerar mig på ett eller annat sätt. Så nu åker den tillbaka till biblioteket.

Hur gör ni när ni har böcker som inte fångar er? Ger ni upp eller läser ni vidare?

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Man kommer till en punkt där man måste ge upp, i alla fall jag, och det är olika hur länge jag håller ut:) Jag gillar Sue Townsend men denna har jag inte läst. Rolig titel i alla fall:)

Boklusen sa...

Jag har inte läst något av Sue Townsend tidigare, men förhoppningsvis gillar du denna också. Ja, titeln är festlig!