söndag 4 maj 2014

20 snabba

Här är 20 snabba som jag hittade hos Bokhora.

Snabbläsare eller långsamläsare?

Tegelstenar eller tunnisar? Där måste jag nog säga mitt emellan. Men om jag måste välja så tar jag hellre tegelstenar än tunnisar. Tycker sällan författaren hinner få till det på tunna böcker och så vill jag gärna veta mer...

Bibliotek eller bokhandel? Jag lånar nog majoriteten av böckerna, men jag är hopplös på att slänga iväg beställningar på nätbokhandlar. Det är ett ljuvligt nöje:)!

Ljudbok eller e-bok? Jag har svårt att hålla fokus när jag lyssnar på ljudböcker.

Inbunden eller pocket? Pocket är smidigt och praktiskt. Men jag älskar en nyutgiven inbunden bok också!

Vampyrer eller spöken? Inget av det. Gillar inte onaturligt i böcker. 


En i taget eller slalomläsning? Oftast en i taget, men jag har ofta ett par faktaböcker liggande vid sängen som jag tar någon gång då och då. Men slalomläsning är nog en överdrift att kalla det för. 

Nytt eller gammalt? Älskar nyutgivna böcker och även olästa. Lånar mycket på biblioteket och de är oftast i bra skick, men eget ex är bäst. 

Bokmärke eller hundöra? Hundöron är nödfall. Gärna fina bokmärken, men annars blir det alla möjliga lappar. 

Snacks eller godis?

Biografier eller memoarer?

Skräck eller chicklit? Läser inte skräck överhuvudtaget. 
 
Soffan eller sängenBåde ock...

Inne eller ute? Både ock, beroende på vädret. En fin dag vid stranden eller på altanen är ljuvligt, likaså i soffan under filten med en tänd brasa på vintern. 
 
Boken eller filmen? Boken är nästan alltid bäst. 99 gånger av 100. 


Twitter eller Facebook? Använder Facebook med vänner och Twitter för jobb. Gillar nästan instagram bäst, men det är bara för vänner eller inspiration. 


Goodreads eller Boktipset? Hm. Använder inget av det. Ett förbättringsområde kanske?
 
Kokbok eller Bakbok? Om jag måste välja, men slukar både ock. 
 
Te eller kaffe?

Nobelpriset eller Augustpriset?Mest spännande tycker jag, även om jag sällan läser nobelpristagare.

Inga kommentarer: