torsdag 12 juni 2014

Som om inget hade hänt

Ojoj, vilken debut av Maja Britzelli! Som om inget hade hänt höll mig i ett stenhårt grepp och bitvis hade jag nästan ont i magen. Vissa delar var otäcka och levde kvar i mig flera dagar efter att jag avslutat boken. Boken är en deckare, men det inte blod och våldsamheter som gör det otäckt, utan psykologin.

Som om inget hade hänt handlar om Anders och Beatrice som bor i en villa i ett trevligt område. Anders har en hemlighet, ja, barnen med, som ingen av dem vill avslöja. Men de lever under fruktansvärda förhållanden.

Parallellt med historien om Anders och Beatrice får vi följa polisen Leif Bengtsson och hans kollegor. En perfekt bok på flera sätt med en kombination av relationer och spänning. Mer ska jag inte avslöja, utan läs boken!

Inga kommentarer: