söndag 6 juli 2014

Punkter på en söndag...

  • Underbart att få sitta i solen eller i skuggan och få läsa i lugn och ro. Det har jag fått göra denna helg faktiskt!
  • Läsning av tidningarna Hembakat och  Matmagasinet har det också blivit i jakten på lite nya recept. Idag har jag bakat baguetter och blåbärskaka. Men båda de var från gamla recept som jag använt mååånga gånger. Nytt kommer så småningom!
  • Snart åker jag på semester och jag brukar ladda upp med många böcker i resväskan. Så nu snurrar det i mitt huvud, vilka ska med? I iPaden har jag flera böcker, men den gillar jag inte att läsa i på stranden, utan där får det vara pockets som tål lite sand och vatten. På flyget funkar ju däremot iPaden bra. 
  • Jag vet att många av er planerar er sommarläsning långt innan sommaren. Jag funkar inte så. Jag vill läsa det jag är sugen på för stunden och det kan ju bli lite allt möjligt. Jag skulle bli stressad och tappa sugen om jag skulle läsa efter en tidigare fastställd lista. 

Ha en riktigt skön söndag!
Boklusen 

4 kommentarer:

boksnoken sa...

Jag planerar inte heller långt i förväg vad jag ska läsa, utan jag läser det jag känner för. Jag har ju en (lång!) lista böcker jag vill läsa men jag tar dem i den ordning jag har lust med. Vi åker till Finland på tisdag och blir borta en månad - ett gäng böcker får såklart följa med :-).
Ha en skön semester!

Sincerely Johanna sa...

Ha en riktigt fin semester!

Boklusen sa...

Hoppas du får en härlig semester i Finland och att du får lite lästid!

Boklusen sa...

Tack detsamma!