tisdag 5 augusti 2014

Att läsa efter årstid

När hösten börjar lida mot sitt slut och julen närmar sig, då letar jag efter böcker med jultema. När det är vår och sommar älskar jag böcker med sommartema och tex beachlitt. Däremellan läser jag lite vad som helst. Det som jag känner mest för.

Det som är synd är att det finns för få böcker med de här årstidstemana. Är det för sårbart för en författare? Köper man bara böcker om advents- och julteman vid jul? Hur tänker du? Om du har förslag på bra böcker inom de här temana får du gärna tipsa mig!

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Jag gillar också att läsa böcker som passar till årstiden men har inga bra tips tyvärr. Tycker någon kunde ta på sig uppgiften att göra en lista/katalog över detta:)

Boklusen sa...

Eller hur? Tipsa mig gärna om du dyker på något!