måndag 15 september 2014

Jag ska inte dö idag

Pamela Andersson är chefredaktör på en av mina favorittidningar, Topphälsa, så jag är sedan flera år tillbaka "bekant" med henne. Jag har läst hennes krönikor och har genom det de senaste åren hängt med i hennes sjukdom och även läst hennes blogg någon gång emellanåt.

I juli 2012 fick Pamela vet att hon har en hjärntumör. I boken Jag ska inte dö idag får vi följa hennes liv från den dagen och framåt. En bok full med kämparglöd, jävlaranamma och såklart oerhört sorgsen. För ingen av oss vill drabbas av cancer och vi vill heller inte att någon runt omkring oss ska göra det. Helst ingen alls förstås.

Då och då rullade tårarna på mina kinder, men ibland kom även ett leende och ett skratt. Nu håller jag tummarna för dig Pamela!!!

Inga kommentarer: