tisdag 25 november 2014

Hitta din stil med Hedvig

Hedvig Andér arbetar som stylist på tv, har bland annat "gör om mig"-inslaget i Go'kväll. Nu har hon kommit ut med en bok där hon delar med sig av sina bästa råd när det gäller kläder. Hur man ska tänka när man väljer kläder utifrån hur man ser ut, arbetskläder, hur man planerar sin garderob, hur man sköter sina kläder, resegarderoben och mycket mer.

Boken är fyllig och tar upp det mesta man kan fundera på, samtidigt som jag upplever den som lite väl "pekpinne-aktig". Min inspiration försvinner lite på vägen då den kantas av lite väl många förbud. Avsikten är säkert god, men för mig dalar intresset för boken och tipsen. Annars är vi nog många som upplever att vi inte har något att klä på oss på morgonen när vi ska till jobbet trots att garderoben är fylld med kläder.

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Jag är en sån som tycker det är jobbigt att veta vad man ska ta på sig morgonen så det kanske är en bok för mig... Tänker ibland att att jag skulle vilja ha ett uniformsyrke för att slippa alla klädproblem:)

Boklusen sa...

Ja, vissa morgnar vill man definitivt ha ett uniformsyrke! Och tänk så billigt klädkonto man skulle få också;)!