torsdag 5 februari 2015

Babyrace

Nu är det tydligen dags för Katerina Janouch att prova på en ny genre, chiclit, och den första boken i en ny serie är Babyrace. Den handlar om två kvinnor i trettioårsåldern, singlar, som börjar känna den biologiska klockan ticka. Under en kväll med för mycket vin kommer de på att de ska tävla mot varandra, försten att bli gravid vinner.

Jag trodde att boken skulle vara något för mig, men jag inser nu att jag är för gammal för genren, åtminstone för den här serien av Katerina, för en hel del chiclit uppskattar jag. Nej, om jag varit 15-20 år yngre hade jag nog uppskattat boken. Babyrace  blir för ytlig, för jobbig och ointressant helt enkelt.

2 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Jag är säkert åldersmässigt målgruppen, läste och tyckte inte alls om den. Blir inte till att läsa nästa bok i serien för min del.

Boklusen sa...

Där ser man! Nej, åldern är inte direkt avgörande om en bok passar eller ej.