måndag 13 juli 2015

Vindsjälar

Det var ett tag sedan jag läste något av Mons Kallentoft, men för ett tag sedan fick jag pocketen Vindsjälar med något tidningsköp och har nu läst den. Jag gillar Mons skrivande. Fina beskrivningar och olika röster som hörs i berättandet. Man får liksom vara vaken och hänga med och så är det intressant att gissa vilka röster som vi får höra.

Vindsjälar är bok nummer 7 om kriminalkommisarien Malin Fors och vad jag förstår så är den nionde på väg att ges ut snart. Det som skulle vara en kvartett om årstiderna har växt och blivit fler. Jag tycker om att följa med i Malin Fors liv och roligt att även dottern fick så stort utrymme i denna bok.

En patient på ett servicehus för äldre dör och det ser ut som att han har hängt sig i larmanordningen. Men det finns tveksamheter, skulle verkligen Konrad ha tagit sitt liv? Han som verkade så tillfreds med livet?

Ja, en typisk Mons Kallentoft. Fin underhållning om man vill ha en kriminalroman!

2 kommentarer:

Monika sa...

Har läst de fem första i den här serien och förutom de dödas röster så har jag gillat dem. De tre nästföljande delarna står redan i hyllan. Kanske dags att ta tag i Malin Fors igen :)

Boklusen sa...

Ja, ibland behöver man en paus mellan böckerna i en serie!